TIPS

SÅDAN BLIVER DU POSITIV I FORSKELLIGE SITUATIONER

12. april 2018

Photo by Sandra Angelina

Hey boys and girls

Jeg har været lidt væk fra bloggen, men jeg har til gengæld fået tænkt vanvittig meget over nogle ting. En simpel handling gjorde, at jeg begyndte at se anderledes på mit liv. Normalt lever jeg efter det, man kalder “the secret”, men en simpel handling som at søge lidt på youtube, gjorde at jeg ser helt anderledes på tingene og har fået et trick til, hvordan jeg bevarer et positivt sind, positive tanker og ser positivt på livet. Lidt små tips som jeg har lært og gerne vil jeg dele med jer. Måske I selv har andre metoder, som virker for jer, men det her har i hvert fald hjulpet mig.

1. Sådan får du en god dag! Det første du gør, når du vågner og ligger i din seng, er, at du finder 3 ting, som du er taknemmelig. Det kan være mange forskellige ting. F.eks. siger jeg til mig selv, at jeg er glad for min lejlighed, jeg bor ikke ret langt fra vandet, jeg er snart færdig med min HF. Sådan nogle forskellige ting som du er taknemmelig for i dit liv og jeg ved, du har nogle ting, som du værdsætter/betyder rigtig meget for dig, så bare kom i gang og du vil allerede der se en forandring.

2. Sådan lærer du at se mere positivt på tingene generelt! Det samme som ved tip et, virker også ved denne her. Du kan være taknemmelig for, at solen skinner, at du har købt noget nyt tøj, at du har dejlige venner eller en kæreste, at du synes, du har en flot krop eller hvad det nu kan være.

3. Sådan slipper du dine bekymringer! Det kan f.eks. være, hvis du skal optræde, fremlægge noget eller noget andet hvor dine bekymringer kan slippe lidt afsted med dig. Der skal du gå ind og få fat i den tanke og være opmærksom på, hvad det er, du tænker. F.eks. hvis du tænker, at det går galt, hvis folk nu ikke synes, du er god nok eller hvad hvis du ikke kan huske, hvad du skal sige. Alle sådan nogle forskellige tanker. Ofte er vores negative tanke ikke virkelighed, men noget vi går og bilder os selv ind, for vi kan jo ikke se ind i fremtiden. Du har sikkert prøvet at stå i en situation, hvor det ikke gik så slemt, som du havde frygtet. Det er bare med at huske på det, tænker over din tanke og så tag en dyb indånding.

4. Sådan håndterer du de intense følelser! Lad os sige, at du har slået op med en, oplevet noget forfærdeligt, en eller anden har gjort dig virkelig vred eller noget helt fjerde. Så dyrk noget motion. Det kan være løb, noget så simpelt som en gåtur eller noget helt tredje. På den måde får du dine frustrationer igennem noget andet og derefter vil du opleve, at du har det meget bedre. Det hjælper i hvert fald på mig.

5. Sidst, men ikke mindst, så hvor end hårdt det lyder, så er du selv ansvarlig for din egen lykke! Der er ikke nogen andre, der kan stå til ansvar for den.  Vores egen indsats er skyld i, hvilke resultater vi får. Det lyder hårdt, men det er desværre sandt. Dog vil jeg sige, at der ikke er noget mere fedt end at kæmpe for ting, man brænder for. Det kan være små ting, man gerne vil opnå i livet. Du er altså derfor nødt til selv at tage ansvar for DIG og hvordan DU gerne vil have dit liv til at være.

Jeg siger ikke, at nogen af disse tips er lette eller at du kommer til at mestre det med det samme, men det at du forsøger og vil gøre det bedste for, at gøre dit liv meget bedre, giver så meget pote i sidste ende. Jeg lover dig, at du vil blive stolt af dig selv og begynde at elske dig selv!

Relaterede Indlæg

Ingen Kommentarer

Skriv kommentar